Haki holownicze samochodowe Poznań

1.1 Oferta

Haki holownicze montaż – kompleksowa usługa
Firma Luma zajmuje się sprzedażą, montażem i serwisem na miejscu haków holowniczych do wszystkich modeli aut.
Oferowane usługi są kompleksowe – obejmują montaż haka wraz z instalacją osprzętu elektrycznego.
W przypadku samochodów wyposażonych w komputerowy system sprawdzania poprawności instalacji – implementujemy uniwersalne moduły firmy BOSAL.
Montujemy haki w co najmniej dwóch wersjach, tzn. przykręcane kule do haka oraz oparte na automatycznym systemie wypinania (kluczyk i zamek).
Aby umilić czas naszym klientom, zapraszamy do poczekalni z kawą, telewizją, prasą oraz dostępem do internetu.

GWARANCJA – Montażu oraz gwarancja producenta.

Oferujemy gwarancję, zarówno na montowane elementy jak i na usługę – 24 miesiące.
Obsługujemy auta nowe, objęte gwarancją serwisową producenta. W takich przypadkach stosujemy wyłącznie moduły i instalacje elektryczne dedykowane do danego modelu auta, co w żaden sposób nie narusza postanowień gwarancyjnych.
Posiadamy bardzo duże doświadczenie w montażu modułów sterowania światłami przyczepy w samochodach z komputerowym systemem ostrzegania o awarii oświetlenia.

HOMOLOGACJA

„W związku z wejściem Polski do Unii Europejskiej nabiera wagi temat homologacji haków holowniczych. Istotną kwestią jest odróżnienie certyfikatów jakości (np. ISO9001) od homologacji każdej referencji. Certyfikaty dotyczą najczęściej bowiem jakości produkcji lub zarządzania przedsiębiorstwem, natomiast homologacje są testem dopuszczającym konkretny produkt do sprzedaży. Oznacza to, że producent posiadający w ofercie sprzedaży np. 500 różnych HAKÓW musi posiadać 500 homologacji dla każdego HAKA z osobna.
Na terenie Unii Europejskiej można sprzedawać wyłącznie haki holownicze posiadające pełną homologację europejską. Produkty takie oznaczone są zawsze małą literką „e” wraz z numerem kraju, w którym została przeprowadzona homologacja (np.: „e20″). Oznacza to, że na terenie
Polski, która jest częścią Unii Europejskiej również mogą być sprzedawane tylko te produkty motoryzacyjne, które posiadają homologację europejską.
Wbrew oczekiwaniom, producenci nie posiadający homologacji na całość oferty nie zaprzestali sprzedaży elementów niehomologowanych. Na razie przepis ten nie jest jeszcze stanowczo egzekwowany w Polsce, jednakże wyjazd poza granice Polski z produktem bez homologacji (np. hakiem holowniczym) może w razie kontroli przysporzyć kłopotów użytkownikowi samochodu.”
Oferowane przez nas haki poddawane są specjalistycznym testom i certyfikowane zgodnie z unijną dyrektywą R55/E20. Certyfikaty gwarantują wysoki poziom bezpieczeństwa, trwałości i wysoką jakość podczas eksploatacji.
Każdy sprzedawany – montowany hak przez firmę P.H.U. LUMA posiada Homologację Europejską.

1.2 FAQ

Haki holownicze – pytania i odpowiedzi FAQ

Haki używane- czy warto ryzykować?
Hak holowniczy oraz jego elementy podlegają homologacji po wyprodukowaniu, oraz wymaga rejestracji w urzędzie po zamontowaniu w samochodzie. Fabrycznie nowy hak po montażu staje się integralną częścią pojazdu i zabronione jest przekładanie go do innego.

Haki oferowane przez szroty demontowane są z aut powypadkowych, ze złomowanych lub z innych powodów nie pozwalających na dalsze użytkowanie. Takie haki holownicze mogą być uszkodzone a niekiedy ich wygląd zewnętrzny zdaje się być bez zarzutu.
Najczęstsze i najgroźniejsze uszkodzenia używanych haków holowniczych:

  • osłabiona kula poprzez uderzenie w tył pojazdu (brak zewnętrznych oznak skrzywienia kuli)
  • skrzywienie kuli lub belki po uderzeniu (niekiedy brak zewnętrznych oznak, punktowe przeciążenie materiału skutkuje osłabieniem elementu)
  • korozja spawów i części stalowych (często pokrywane są nową farbą przed sprzedażą odświeżanie)
  • uszkodzenia systemu wypinania (grozi samo wypięciami kuli podczas użytkowania)
  • brak wszystkich elementów konstrukcyjnych haka (skutkuje brakiem homologacji na hak holowniczy)
  • brak wymaganej dokumentacji i tabliczki znamionowej (wymagane do przeglądu i zarejestrowania haka)
  • nieodpowiednie zabezpieczenie haka (poodzierane, zardzewiałe haki malowane są zwykłą farbą, która bardzo szybko odchodzi i przyśpiesza korozje materiału)

Podczas wymontowywania haków holowniczych, wiele elementów konstrukcyjnych zostaje w samochodzie.
Zamontowanie haka niewiadomego pochodzenia może grozić spowodowaniem tragicznego w skutkach wypadku. Takie działanie jest również nielegalne z powodu niewiadomego pochodzenia oraz braku odpowiednich dokumentacji.

Rejestracja haka holowniczego

Po zamontowaniu haka holowniczego w samochodzie należy udać się do Podstawowej Stacji
kontroli Pojazdów. Po uprzednich oględzinach Diagnosta wystawi zaświadczenie o poprawności
montażu i spełnieniu wymogów przez hak.
Diagnosta wystawia zaświadczenie na podstawie:

  • dokumentu zakupu haka
  • tabliczki znamionowej umieszczonej na haku
  • posiadanego certyfikatu (na tabl. znamionowej)

Z otrzymanym zaświadczeniem, należy udać się do urzędu, w celu uzyskania wpisu w dowodzie
rejestracyjnym.

Uciąg samochodu i haka

Maksymalny uciąg jest ustalany przed producentów pojazdów i jest on inny dla każdego modelu. Wyliczany poprzez odpowiedni wzór składający się z kilku wartości takich jak: „wartość D” uciąg haka wyrażony w kiloniutonach, DMC dopuszczalna masa całkowita pojazdu.

Producenci haków holowniczych znając wartości DMC każdego pojazdu dla ułatwienia w katalogu
podają takie wartości jak:

  • Masa holowanej przyczepy [max kg]
  • Nacisk na kulę [max kg]
  • Wartość D [kN]

Są to maksymalne wartości których nie należy przekraczać, odpowiednio przeliczone do wytrzymałości zarówno samochodu jak i haka holowniczego. Nie zastosowanie się do nich podczas użytkowania może skutkować poważnym uszkodzeniem oraz wypadkiem.
Niezastosowanie się do wartości skutkuje również utratą gwarancji producenta jak i gwarancji montażu. Dotyczy gwarancji haka holowniczego jak i gwarancji producenta samochodu.

Wiązka elektryczna 7-pin i 13-pin – jaką wybrać?

Wiązka 7 pin pozwala przenieść jedynie podstawowe światła używane w pojazdach (pozycyjne, kierunkowskazy, stop, przeciwmgielne). Według przepisów unijnych można zastosować taką wiązkę do przyczep poniżej 750kg dopuszczalnej masy całkowitej (DMC).
Wiązka 13 pin jest przeznaczona dla cięższych przyczep wyposażonych w światła cofania. Posiada dodatkową funkcję jaką jest możliwość przekazanie stałego zasilania do przyczepy (np. dla urządzeń w przyczepie kempingowej) poprzez przewód ładowania.

Moduł sterujący oświetleniem – czy jest konieczny?

Zastosowanie zależy od skomplikowania systemu elektrycznego danego modelu. Zestaw sterujący oświetleniem może zawierać wiązkę z modułem sterującym, lub samą wiązka bez modułu.

Wiązki z modułem wymagają samochody posiadające:

  • system sterowania CAN Bus (system komputerowy w samochodzie)
  • kontrolę oświetlenia Check Control (komputer informuje kierowcę o przepalonych żarówkach)
  • czujniki parkowania

Bagażnik rowerowy – czy pasuje do każdego haka?

Bagażniki rowerowe przyczepiane są bezpośrednio do kuli haka holowniczego. Dlatego też bagażniki rowerowe pasują do wszystkich typów haków holowniczych sprzedawanych i montowanych przez firmę P.H.U. LUMA.

PAMIĘTAJ – podczas montażu bagażnika rowerowego kula haka holowniczego powinna być sucha i czysta. Podczas ciągnięcia przyczepki kula haka holowniczego powinna być nasmarowana smarem.

Tablica rejestracyjna na bagażniku rowerowym

Gdy tablica rejestracyjna pojazdu jest zasłonięta przez bagażnik rowerowy, należy zamontować kolejną tak aby numery auta zawsze były widoczne.
W krajach Unii Europejskiej istnieje możliwość zamówienia w urzędzie trzeciej tablicy rejestracyjnej, jednak w Polsce nie mamy takiej możliwości (brak stosownych przepisów – stan na rok 2012). Zabrania się również ściągania tablicy rejestracyjnej z samochodu i przyczepiania jej do bagażnika rowerowego. Zgodnie z przepisami samochód musi być opatrzony w dwie tablice rejestracyjne.

Najczęściej stosowanym wyjściem z tej sytuacji jest zamawianie wyklejonej lub laminowanej repliki tablicy rejestracyjnej przedstawiającej numery samochodu. Takie tablice przeważnie można zamówić w punktach sprzedających bagażniki rowerowe.

1.3 Systemy wypinania kul

1.5 Regeneracja kul

Świadczymy usługi regeneracji, naprawy kul haków holowniczych wszystkich systemów wypinania.
Kule zacięte w gnieździe haka holowniczego.
Kule w systemie automatycznego wypinania z zepsutym, zaciętym zamkiem (wersja na kluczyk).
Kule w systemie półautomatycznego wypinania z zaciętym mechanizmem, zepsutą rączką – zablokowany system wypinania.

Oferta dotyczy kul.

Odkręcanych, demontowanych:

  • na 2 śruby
  • na 4 śruby

Wypinanych automatycznie:

  • wypinanych pionowo
  • wypinanych poziomo

Wypinanych półautomatycznie:

  • wypinanych poziomo
  • wypinanych manualnie